3 documents found, page 1 of 1

Sort by Issue Date

Maternal and paternal mental-state talk and executive function in preschool chi...

Baptista, Joana; Osório, Ana; Martins, Eva Costa; Castiajo, Paula Maria Santos; Barreto, Ana Luísa; Mateus, Vera; Soares, Isabel; Martins, C.

The present study examined the relationship between parents’ mental-state talk and preschoolers’ executive function. Seventy-two children participated in the present study, as well as their mothers and fathers. When children were enrolled in the second preschool year, mothers’ and fathers’ use of mental-state references were assessed during a shared picture-book reading task with the child. Later, four months b...


Teoria da mente ao longo do desenvolvimento normativo : Da idade escolar até à ...

Martins, Carla; Barreto, Ana Luísa; Castiajo, Paula

A teoria da mente, enquanto marco do desenvolvimento sócio-cognitivo normativo emergente em idade pré-escolar, define-se como a capacidade para compreender e atribuir estados mentais – desejos, cognições, crenças e emoções – a si e aos outros, o que, por seu turno, permite a previsão e interpretação do comportamento dos outros (Astington & Barriault, 2001). Mas como se carateriza a teoria da mente no âmbito do ...


Teoria da mente ao longo do desenvolvimento normativo: Da idade escolar até à i...

Martins, Carla; Barreto, Ana Luísa; Castiajo, Paula

A teoria da mente, enquanto marco do desenvolvimento sócio-cognitivo normativo emergente em idade pré-escolar, define-se como a capacidade para compreender e atribuir estados mentais – desejos, cognições, crenças e emoções – a si e aos outros, o que, por seu turno, permite a previsão e interpretação do comportamento dos outros (Astington & Barriault, 2001). Mas como se carateriza a teoria da mente no âmbito do ...

Date: 2013   |   Origin: Análise Psicológica

3 Results

Queried text

Refine Results

Author











Date




Document Type


Funding



Access rights



Resource




Subject