Universidade Estadual de Campinas, Departamento de Saúde Coletiva, Laboratório de Práticas Alternativas, Complementares e Integrativas em Saúde – LAPACIS/UNICAMP, Rua Tessália Vieira de Camargo, 126, Cidade Universitária Zeferino Vaz, Barão Geraldo, CEP 13083-887, Campinas, SP, Brasil.; Universidade Estadual de Campinas, Departamento de Saúde Coletiva, Laboratório de Práticas Alternativas, Complementares e Inte...
Submitted by Maria Creuza Silva (mariakreuza@yahoo.com.br) on 2019-05-09T18:59:06Z No. of bitstreams: 1 Artigo Marcelo Castellanos. 2018.pdf: 160786 bytes, checksum: e27af7f761afef7c0bdae313750dc369 (MD5); Approved for entry into archive by Maria Creuza Silva (mariakreuza@yahoo.com.br) on 2019-05-17T19:14:59Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Artigo Marcelo Castellanos. 2018.pdf: 160786 bytes, checksum: e27af7f761afef...
The National Curricular Guidelinesfor Undergraduate Medicine Courses reiterate the importance of gender and sexuality issues for the development of competencies related to integral health care and promotion of human rights. In view of this, this debate was implemented in the curriculum of a medical school in Brazil, discussing the influence on health education and practice of the heteronormative matrix and its ...
Objetivou-se analisar as Práticas Integrativas e Complementares (PICs) utilizadas por doulas nos municípios de Fortaleza (CE) e Campinas (SP). É um estudo de natureza qualitativa, com 15 doulas: nove de Fortaleza e seis de Campinas. Os dados foram coletados no segundo semestre de 2010, mediante a realização de entrevistas semiestruturadas, e organizados seguindo a técnica da Análise de Con teúdo na modalidade t...
Although there is a tradition of social scientists working in the health sector in Brazil, the workforce and its contribution remains almost completely invisible. This article discusses the results of two complementary investigations, conducted in 645 municipalities in São Paulo state, into the views of healthcare managers and social scientists concerning their work in Brazil's National Health System. The study...
O presente artigo descreve e analisa a literatura sobre o ensino das ciências sociais nas escolas médicas em diferentes países, durante o período de 1960 a 2000. A metodologia baseia-se na análise documental/bibliográfica de estudos já sistematizados sobre o tema e de levantamento realizado nos bancos de dados Lilacs, Medline e Sociological Abstracts. Com referência às experiências de 1980 a 2000, os dados leva...
p.7-13; Submitted by Rigaud Andréa (andrearigaud16@yahoo.com.br) on 2011-08-30T17:14:35Z No. of bitstreams: 1 repos2010.4.pdf: 90125 bytes, checksum: 0fd20d4c21516ef0bcb88796de0d8c2a (MD5); Made available in DSpace on 2011-08-30T17:14:35Z (GMT). No. of bitstreams: 1 repos2010.4.pdf: 90125 bytes, checksum: 0fd20d4c21516ef0bcb88796de0d8c2a (MD5) Previous issue date: 2010-01; O aumento do uso de Medicinas Alternat...
p. 1341-1356; Submitted by Marília Santos (lessa.marilia@gmail.com) on 2011-10-06T12:28:56Z No. of bitstreams: 1 a15v20n4.pdf: 649498 bytes, checksum: 5170f36ba31c44194d86d3bfec310a89 (MD5); Made available in DSpace on 2011-10-06T12:28:56Z (GMT). No. of bitstreams: 1 a15v20n4.pdf: 649498 bytes, checksum: 5170f36ba31c44194d86d3bfec310a89 (MD5) Previous issue date: 2010; O artigo ressalta a importância da narrati...