BEZERA, M. G. A.; GURGEL, A. H.; FERNADES, A. F. C. Por uma educação transformadora: uma vivência no ensino de enfermagem. Rev. RENE., Fortaleza, v.7, n.3, p. 35-41, set./dez. 2006.; This is a descriptive study that aimed at learning about the students’ view of the teaching and practice theory, developed in accordance with the DHEG thematic. The teaching experience consisted of lessons given to 42 students of t...
Estudo descritivo em que se objetivou conhecer a visão dos discentes sobre a teoria e prática de ensino desenvolvido na temática DHEG. A vivência do ensino constou de aula ministrada para 42 estudantes do sexto semestre, do curso de Enfermagem de uma universidade particular de Fortaleza-CE, matriculados na disciplina Ginecologia e Obstetrícia, enfocando a temática doença hipertensiva específica da gestação e os...
This is a descriptive study that aimed at learning about the students’ view of the teaching and practice theory, developed in accordance with the DHEG thematic. The teaching experience consisted of lessons given to 42 students of the sixth semester, of the Nursery Academic Course of a private university in Fortaleza-Ce. The academic subject was Gynecology and Obstetrics focusing on the thematic "hypertensive di...