307 documents found, page 1 of 31

Sort by Issue Date

Prevention of catheter-associated infections: a caregiver-centered approach

Caeiro, João; Costa, Nádia; Cabrita, Rita; Caeiro, Sandra; Fonseca, Susana; Henriques, Maria Fernanda

Objective: To identify strategies that promote the empowerment of informal caregivers (ICs) in the prevention of urinary tract infections associated with long-term urinary catheter use (CAUTIs). Methodology: A narrative review was conducted with a database search (PubMed, CINAHL, Scopus) covering the time period from 2015 to 2025. Studies focusing on the empowerment of ICs in home or community settings were inc...

Date: 2025   |   Origin: Gestão e Desenvolvimento

A critical analysis of sustainability indicators for education and curricula in...

Rigueiro, Maria Constança Simões; Caeiro, Sandra; Câmara, Patrícia; Fonseca, Ana; Godinho, Teresa; Mapar, Mahsa; Moreira, Anabela Mendes

The sustainability assessment within Higher Education Institutions (HEI) serves as a critical learning and capacity-building tool, fostering reflection on sustainability initiatives and advancing alignment with the Sustainable Development Goals (SDG). Current sustainability assessment tools include various indicators across different dimensions of sustainability implementation within HEI. However, there is a si...


Assessment of the Genotoxic Hazard of Estuarine Sediments Using an Integrative ...

Pinto, Miguel; Sacadura, Joana; Costa, Pedro M.; Caeiro, Sandra; Louro, Henriqueta; Silva, Maria J.

Under the influence of multiple anthropogenic pressures, from industrial to agricultural activities, estuaries have long been regarded as particularly sensitive ecosystems to contamination. The present study aimed at investigating the genotoxic potential of a contaminated sediment sample from an urban and industrial area of the Sado Estuary, by combining the analysis of multiple endpoints in the <jats:italic>La...


Horizontes futuros: repensar o ensino e curricula para a sustentabilidade no en...

Rigueiro, Constança; Farinha, Carla Sá; Dinis, Maria Alzira Pimenta; Silva, Manuela Vieira da; Caeiro, Sandra; Mapar, Mahsa; Moreiram Anabela

O Grupo de trabalho de Educação e Curricula para a Sustentabilidade definiu no seu plano de atividades para 2024 a realização de um ciclo de webinars denominado “Horizontes Futuros: repensar o ensino e curricula para a sustentabilidade no ensino superior”. Estes eventos são de periodicidade trimestral, na forma de mesa-redonda e abordam a implementação da sustentabilidade no ensino e curricula nas Instituições ...


Relatório de sustentabilidade: 2023-2024

Caeiro, Sandra; Martinho, Ana Paula; Ferreira, Célia; Simão, João; Trindade, Jorge; Mapar, Mahsa; Nicolau, Paula Bacelar; Fernandes, Ana Paula


Relatório de Atividades do Conselho Científico: 2023

Caeiro, Sandra; Negas, Mário Carrilho; Alves, Carlos; Fonseca, Sónia


Relatório de Atividades do Conselho Científico: 2024

Caeiro, Sandra; Negas, Mário Carrilho; Alves, Carlos Duarte; Fonseca, Sónia


E-Sustainability 2024: atas do Seminário Doutoral do Doutoramento em Sustentabi...

Barreto, Cristiane; Sayago, Dóris; Trindade, Jorge; Simão, João; Jacquinet, Marc; Caeiro, Sandra

Este e-book é o resultado das contribuições apresentadas durante 2 dias pelos doutorandos dos programas de doutoramento em Sustentabilidade e Desenvolvimento da Universidade Aberta (DSD-UAb), Portugal, e do Programa de Pós-Graduação em Desenvolvimento Sustentável do Centro de Desenvolvimento Sustentável da Universidade de Brasília (PPGDS-UnB), Brasil, e foi organizado em três grandes tópicos: i) Território e...


Sistema de recolha seletiva de resíduos urbanos na Universidade Aberta: metodol...

Ferreira, Célia; Martinho, Ana Paula; Teixeira, Teresa; Nascimento, Fábio; Mapar, Mahsa; Caeiro, Sandra


Sustainability campus group. Report: 2023

Mapar, Mahsa; Fernandes, Ana Paula; Martinho, Ana Paula; Santos, Fábio; Simão, João; Trindade, Jorge; Nicolau, Paula Bacelar; Pereira, Pedro


307 Results

Queried text

Refine Results

Author





















Date





















Document Type









Funding



Access rights




Resource
















Subject