Tese (doutorado)—Universidade de Brasília, Instituto de Ciências Biológicas, Programa de Pós-Graduação em Ecologia, 2017.; O tempo de persistência das carcaças nas estradas e a capacidade de detecção (detectabilidade) do observador são as duas principais fontes de incerteza nos estudos de fauna atropelada em rodovias. Considerando o viés amostral produzido por esses dois fatores, a proposta do primeiro capitulo...
Carcass persistence time and detectability are two main sources of uncertainty on roadkill surveys. In this study, we evaluate the influence of these uncertainties on roadkill surveys and estimates. To estimate carcass persistence time, three observers (including the driver) surveyed 114km by car on a monthly basis for two years, searching for wildlife-vehicle collisions (WVC). Each survey consisted of five con...
Spatial and temporal aggregation patterns of wildlife-vehicle collisions are recurrently used to informwhere and when mitigation measures are most needed. The aim of this study is to assess if such aggre-gation patterns remain in the same locations and periods over time and at different spatial and temporalscales. We conducted biweekly surveys (n = 484) on 114 km of nine roads, searching for road casualties(n =...
Dissertação (mestrado)—Universidade de Brasília, Instituto de Ciências Biológicas, Departamento de Ecologia, Programa de Pós-Graduação em Ecologia, 2009.; Estrutura das comunidades de pequenos mamíferos em áreas de campo rupestre no Distrito Federal. No presente estudo foram investigadas as comunidades de pequenos mamíferos em campos rupestres do Distrito Federal (DF). Foram analisadas a composição, abundância,...