7 documents found, page 1 of 1

Sort by Issue Date

Higher education institutions’ students’ literacy in sustainable use of potable...

Barreiros, Ana M.; Durão, Anabela; Galvão, Ana; Matos, Cristina; Mateus, Dina; Araújo, Ivo; Neves, Luís; Mourato, Sandra; Durão, Anabela Cândida Ramalho

Higher education institutions (HEIs) play a key role in fostering sustainability, since students will be future active society members. By providing them with the knowledge, skills, and mindset needed to address environmental challenges, they can contribute to increasing sustainability in a long-term approach. With the effects of climate change strongly affecting water availability across the planet, it is incr...


Capacity program of teachers in professional pedagogy for student-centred teach...

Tomaz, Alexandra Telo da Costa Trincalhetas; Piedade, Ana Felisbela de Albuquerque; Durão, Anabela Cândida Ramalho

This document reports the objectives, contents, activities, methods, and recommendations related to Task 3.4 of the InovEAP project, entitled "Capacity Program for Teachers in Professional Pedagogy for Student-Centred Teaching and Learning and Strengthening Links Between Polytechnic Higher Education and Project Companies". As later detailed, the presented activities occurred between March 2022 and September 202...


Construções colaborativas para a sustentabilidade : uma reflexão crítica

Santos, Isabel Abreu dos; Raposo, Maria Albertina Amantes; Durão, Anabela Cândida Ramalho; Vasconcelos, Lia Maldonado Teles de

Os problemas ambientais estão intimamente ligados ao futuro. A narrativa da sustentabilidade que integra a componente do futuro no seu conceito, relaciona-se com as gerações vindouras e um horizonte de tempo onde impactes ambientais devido às ações humanas podem (ou irão) acontecer. Com base na perceção negativa da realidade explorada por Steven Pinker e na visão positiva de Rutger Bregman as autoras questionam...


Sustainability and humanity : in search for harmonized disruptions

Raposo, Maria Albertina Amantes; Santos, Isabel Abreu dos; Vasconcelos, Lia Maldonado Teles de; Durão, Anabela Cândida Ramalho

The profound changes that are now taking place require new ways to be in a classroom to teach and to learn. Educational communities must adapt to a new and unplanned disruptive reality and there are no doubts that teachers must be active agents for change. And more that put the effort on implementing technological and social innovations, there is a need to design them too. So, the creation of scenarios for a ne...


Novos desafios educativos : (re)significar o processo de ensino-aprendizagem no...

Raposo, Maria Albertina Amantes; Durão, Anabela Cândida Ramalho; Santos, Isabel Abreu dos; Xavier, Marinês de Oliveira

Motivar o(a)s estudantes e/ou investigadores(as) para a aprendizagem e prepará-los para lidar com a complexidade e as incertezas deste mundo em rápida e constante mudança, parece ser o maior desafio com que professores(as) e educadores(as) se deparam atualmente. Os desafios que a sociedade nos coloca trazem à Escola e aos docentes uma oportunidade de redefinir o seu papel e as suas formas de atuação. Em plena e...


Evaluation of salinization and sodification in irrigated areas with limited soi...

Alexandre, Carlos; Borralho, Teresa; Durão, Anabela; Durão, Anabela Cândida Ramalho

Due to its high land productivity, irrigated agriculture has an increasing role in food production. In the Alentejo region (southern Portugal) the irrigated area has grown since the completion of the Alqueva dam in 2002. Climatic change patterns foreseen for the Mediterranean region (more heat extremes, less precipitation and river flow, increasing risk of droughts and decrease in crop yields) are prone to soil...


Estratégias para a melhoria da qualidade da água na bacia hidrográfica do rio A...

Durão, Anabela Cândida Ramalho

Na legislação europeia a gestão da água é perspetivada à escala da Região Hidrográfica, bacia hidrográfica e da sub-bacia, permitindo uma visão alargada das pressões antropogénicas. Porém, a priorização e as ações de reabilitação fazem-se à escala da sub-bacia e do troço. Nesta tese estudou-se a bacia hidrográfica do Ardila, com vista à definição de um plano estratégico, com propostas de reabilitação para a mel...


7 Results

Queried text

Refine Results

Author





















More optionsLess options

Date






Document Type






Access rights


Resource




Subject





















More optionsLess options