O projeto “Psicodrama: intervenções artísticas” surgiu em parceria do Laboratório de Relações Interpessoais (L’ABRI), coordenado pela professora doutora Susana Kramer de Mesquita Oliveira, com a SECULT-Arte. Este trabalho visa compartilhar sobre as capacitações que estão sendo ofertadas durante o segundo semestre de 2016, sendo o tema escolhido para ser desenvolvido Relações Inter-raciais. A proposta das capaci...
The search “Searching with teachers: media relations and school routine” has analyzed with 25 teachers from a public school in Fortaleza, the relationship between media and school routine. As a research device was created the extension course “School Dialogues: Media and School Daily Life”. Based on Michel Foucault (1987) on the disciplinary power present in school education and Gilles Deleuze (1990) on new way...
The article presents the Interpersonal Relationships Laboratory - L’ABRI, created in 2014, discussing the adoption of a method of study and intervention of interpersonal relationships, the formation process of a program of teaching, research and extension in this subject, and the enhancement of interpersonal relations in the everyday living and the proposed interventions. It will also be described the ongoing c...
RIBEIRO, Diana Montenegro; MIRANDA, Luciana Lobo; FEITOSA, Gabrielle Lima; CARDOSO, Nirvana Frances Soares; OLIVEIRA, Priscila Sanches Nery; OLIVEIRA, Taciana Cordeiro Dantas de. Pesquisando com professores: a centralidade do diário de campo e da restituição em uma pesquisa-intervenção. Revista de Psicologia, Fortaleza, v. 7, n. 1, p. 81-93, jan./jun. 2016.; The search “Searching with teachers: media relations ...
OLIVEIRA, Susana Kramer de Mesquita; CAVALCANTE, Cinthia Mendonça; SILVA, Crislanny Fonteles da; PONTES, Francisca Aline Pereira; FEITOSA, Gabrielle Lima; SILVA NETO, Luís Pereira da; CARNEIRO, Rhebecca Araújo. L’abri laboratório de relações interpessoais: história e perspectivas. Revista de Psicologia, Fortaleza, v. 7, n. 1, p. 274-284, jan./jun. 2016.; The article presents the Interpersonal Relationships Labo...