5 documents found, page 1 of 1

Sort by Issue Date

Attention Deficit/Hyperactivity Disorder in Adults: Position of Portuguese Expe...

Madeira, Nuno; França, Gustavo; Jesus, Gustavo; Fernandes, João M.; Almeida, Susana S.; Filipe, Carlos N.

Attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a neurodevelopmental disorder that often persists into adulthood, affecting approximately 1.5% - 3% of the adult population in Portugal. Untreated ADHD in adults is associated with increased risks of substance abuse, criminality, poor academic and professional performance. Less than 20% of adults with ADHD are properly diagnosed and treated due to overlapping s...

Date: 2025   |   Origin: Acta Médica Portuguesa

Perturbação de hiperatividade/défice de atenção no adulto: um posicionamento de...

Madeira, Nuno; França, Gustavo; Jesus, Gustavo; Fernandes, João M.; Almeida, Susana S.; Filipe, Carlos N.

A perturbação de hiperatividade e défice de atenção (PHDA) é uma perturbação do neurodesenvolvimento que frequentemente persiste na vida adulta, afetando aproximadamente 1,5% - 3% da população adulta em Portugal. A PHDA não tratada em adultos está ligada a um risco aumentado de abuso de substâncias, criminalidade, baixo desempenho académico e profissional. Menos de 20% dos adultos com PHDA são diagnosticados e ...


A Patient With Mental Disorder Wrongly Detained in a European Migrant Detention...

França, Gustavo; Corvacho, Mafalda; Cunha, Catarina; Almeida, Barbara

The admission of undocumented migrants and refugees to detention centres (DC) has been systematically associated with several poor mental health outcomes. Much less is known about people with mental health disorders, non-migrants, who might be wrongfully committed to these facilities. This article draws on Dave's case, where a German citizen was detained in a migrant DC in Porto. The patient was later treated a...


Desenvolvimento de um programa de intervenção para a estimulação da consciência...

França, Gustavo

A dislexia do desenvolvimento, se configura como um transtorno específico da aprendizagem que afeta sobretudo a linguagem do sujeito, seja ela oral ou escrita, pode apresentar ainda outras comorbidades durante o diagnóstico, neste sentido, estes alunos possuem dificuldades nas questões da consciência fonológica, portanto, este trabalho busca como objetivo compreender os benefícios de um programa de estimulação ...

Date: 2022   |   Origin: Oasisbr


5 Results

Queried text

Refine Results

Author











Date




Document Type




Access rights


Resource





Subject