28 documents found, page 1 of 3

Sort by Issue Date

Abrir as portas da sala de aula: Serious games (APSASeG) O impacto da gamificaç...

Delplancq, Véronique; Costa, Ana Maria; Oliveira, Isabel; Martins, Joana; Pereira, José; Martin, Justine; Casañ Pitarch, Ricardo; Gillain, Romain

Experiência de gamificação do ensino/aprendizagem do francês e do inglês para fins específicos; Experiência com 25 estudantes do 1.º ciclo de estudos em Comunicação Social da ESEV; Objetivos principais: Melhorar a performance dos estudantes com a integração de atividades digitais gamificadas na aprendizagem de LE no ES num curso não especificamente de línguas Avaliar os efeitos da gamificação em termos de compe...


Looking into Foreign Languages and Multimodal Creativity as a Tool for Pedagogi...

Costa Lopes, Ana Maria; Costa, Cristina Amaro Da; Coutinho, Emília; Oliveira, Isabel; Pereira, José; Gillain, Romain; Amante, Susana; Fidalgo, Susana

The innovation of pedagogical practices is a challenge currently faced by higher education, in which the student is the main actor in the learning process. The aim of this project is to develop collaborative work, using multimodality in communication, adapted to the professional context, as a strategy to foster the learning of foreign languages. The JASM project ([Janela aberta sobre o mundo].Open Window onto t...


Glosario de nombres de enfermedades de procedencia francesa en el español europ...

Gillain, Romain

One of the principal means of neological enrichment of Spanish medical terminology is undoubtedly the importation of words coined in other languages. From this point of view, French, along with English and German, is the modern language that has predominated in the medical language of European Spanish. The repertoire presented here is compiled of imported names of the French language that refer to diseases, ext...

Date: 2023   |   Origin: IC-online

Estágios na licenciatura em Tradução e Interpretação Português-Chinês / Chinês-...

Caels, Fausto; Gillain, Romain; Coelho, Flávia

A licenciatura em Tradução e Interpretação Português-Chinês/Chinês-Português, fruto de uma parceria do Politécnico de Leiria e da Universidade Politécnica de Macau, visa formar profissionais com um domínio adequado em Português e Mandarim. O presente artigo versa sobre a unidade curricular de Estágio, enquanto ponto culminante dessa licenciatura. Pretende-se, mais concretamente, identificar e caracterizar as en...

Date: 2023   |   Origin: IC-online

Looking into Foreign Languages and Multimodal Creativity as a Tool for Pedagogi...

Lopes, A. M. da Costa; Coutinho, Emília; Oliveira, I.; Pereira, J.; Gillain, Romain; Fidalgo, Susana; Susana Relvas; Delplancq, Véronique

The innovation of pedagogical practices is a challenge currently faced by higher education, in which the student is the main actor in the learning process. The aim of this project is to develop collaborative work, using multimodality in communication, adapted to the professional context, as a strategy to foster the learning of foreign languages. The JASM project ([Janela aberta sobre o mundo].Open Window onto t...

Date: 2023   |   Origin: IC-online

ABRIR AS PORTAS DA SALA DE AULA: SERIOUS GAMES - O IMPACTO DA GAMIFICAÇÃO NO EN...

Delplancq, Véronique; Costa Lopes, Ana Maria; Oliveira, Isabel; Martins, Joana; Pereira, José; Martin, Justine; Casañ Pitarch, Ricardo; Gillain, Romain

Poster; A aprendizagem no ES tem deixado pouco espaço ao jogo. ---- surgimento dos serious games. Esta ferramenta pedagógica, resultado da associação da vertente lúdica, com recurso ao digital, às estratégias de aprendizagem, das Línguas Estrangeiras para fins específicos, representa um desafio original de potencial melhoria para o ensino-aprendizagem neste contexto mais específico de cursos do ES em áreas que ...


The Korsakow platform and nonlinear narratives as a means to enhance foreign la...

Costa Lopes, Ana Maria; Oliveira, Isabel; Pereira, José; Gillain, Romain; Amante, Susana; Fidalgo, Susana; Relvas, Susana; Delplancq, Véronique

The Covid-19 pandemic has posed great challenges to higher education (HE) and, in particular, to foreign language (FL) teaching. If, on the one hand, the lockdown and remote learning measures have brought constraints to teaching and research activities, on the other hand, they have fostered resilience, promoted creativity, and accelerated the use of technologies and digital transformation. The use of the Korsak...


Storytelling and digital art: tools for enhancing multilingual skills

Delplancq, Véronique; Costa Lopes, Ana Maria; Costa, Cristina Amaro; Coutinho, Emília; Oliveira, Isabel; Pereira, José; Lopez Garcia, Patricia


Janela aberta sobre o mundo: línguas estrangeiras, criatividade multimodal e in...

Costa Lopes, Ana Maria; Costa, Cristina Amaro Da; Coutinho, Emília; Oliveira, Isabel; Pereira, José; Gillain, Romain; Amante, Susana; Fidalgo, Susana

A inovação das suas práticas é um dos desafios atuais do Ensino Superior (ES), perspetivando as exigências do mercado do trabalho, a sua rápida evolução e a variedade de capacidades requeridas. O estudante é ator ativo da sua aprendizagem, nesta mudança de paradigma. Forte motivação para os estudantes do século XXI e estimulação da mobilização de competências em diversas áreas, a criação de narrativas digitais ...


The Korsakow platform and nonlinear narratives as a means to enhance foreign la...

Costa, Ana Maria; Oliveira, Isabel; Pereira, José; Gillain, Romain; Amante, Susana; Fidalgo, Susana; Relvas, Susana; Delplancq, Véronique

The Covid-19 pandemic has posed great challenges to higher education (HE) and, in particular, to foreign language (FL) teaching. If, on the one hand, the lockdown and remote learning measures have brought constraints to teaching and research activities, on the other hand, they have fostered resilience, promoted creativity, and accelerated the use of technologies and digital transformation. The use of the Korsak...

Date: 2022   |   Origin: IC-online

28 Results

Queried text

Refine Results

Author





















Date









Document Type






Access rights



Resource



Subject