This text presents the results of an arts-practice-based work project, carried out with students from higher, basic and secondary education, in close collaboration between themselves and with a local community and developed as part of the research project - IMAGO MUNDI. In this scope, our project proposal was to develop arts-practice-based research processes, within the field of the visual arts, assuming as key...
Assistimos nas últimas décadas a um considerável percurso na institucionalização da Educação Social (ES) como campo científico e como área profissional. Neste artigo pretendemos analisar a ES a partir de quatro dimensões analíticas: i) identificar os principais marcos do percurso socio histórico da ES em Portugal, para compreender a reconfiguração dos seus pressupostos, dos perfis, dos papéis e das funções dos/...
A unidade curricular (UC) Educação Artística em Contextos Extraescolares (EACEE) estrutura-se em torno do papel da educação artística, conceção e desenvolvimento de projetos e iniciativas de educação extraescolar. Objetos teatral e plástico são pretextos e substância para desenvolver e expandir processos educativos, numa abordagem quer teórica, quer metodológica.
This work discusses the accessibility for wheelchair users tourists in cities Historical Heritage cities, given the invisibility of these people in these spaces. It aims to draw attention to the importance of accessibility and the conditions of access to the historic center of São Luís, taking into account the specific characteristics of the historical cities. It is intended to awaken the communi...