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The influence of advertising at the point-of-purchase on shoppers and brands: a...

Silveira, Paulo; Marreiros, Cristina

The main purpose of this research is to understand the influence of shopper marketing and visual brand advertising at the point-of-purchase (PoP) on shopper behaviour and on the retailers-manufacturers relationship, particularly at small retail stores. Two related studies were conducted, with an integrated mixed methods approach. The first, qualitative in nature, used several samples with different purposes. Fi...


UpStart - Creative Industries through Design for Social Innovation, Heritage an...

Pinto, Paula Reaes; Rodrigues, Paulo Simões; Fragoso, Rui; Quaresma, Rui; Ventura, José; Jorge, Fátima; Marreiros, Cristina; Marques, Tiago Navarro

The project Up Start - Creative Industries is an initiative of the Aga Khan Foundation in partnership with the University of Évora and promoted by the Portugal Social Innovation program, focusing a particular synergy based in the areas of design for social innovation, heritage, and management. Its main objective is the development of an alternative economic model of socio-cultural innovation and creative practi...


Telivision Advertising and Child Obesity: Characteristics and literature review...

Moraes, Helder; Marreiros, Cristina; Barreto Filho, E.

A obesidade infantil é um problema social no Brasil e em todo mundo, com sérios riscos à saúde das pessoas e com gastos superlativos disponibilizados pelo poder público no tratamento de doenças oriundas da obesidade infantil, com agravamento na idade adulta. Parte da culpa pela má alimentação das crianças e, conseqüente, do excesso de peso, costuma ser atribuída à publicidade de alimentos, por induzi-las à inge...


Do Private Labels Build Retailer Brand Equity? An Empirical Approach

Xara-Brasil, Duarte; Marreiros, Cristina; Dionísio, Andreia

This research is focused on retailer’s equity and brand equity, with an application to food retailer’s private labels. The study is supported on existing brand equity studies, namely Aaker, Keller, Yoo & Donthu and Pappu & Quester. The proposed conceptual model was tested through a survey to a sample of consumers, who do most of their food shopping in one of the two main Portuguese retailers. We obtained and va...


Gestão - Introdução e Desenvolvimentos

Marques, Carlos; Jorge, Fátima; Sousa, António; Fragoso, Rui; Quaresma, Rui; Serrão, Amilcar; Lucas, Maria Raquel; Silvério, Marta; Marreiros, Cristina

Este livro tem por principal objectivo constituir um manual para os estudantes de Gestão iniciarem o estudo dos conceitos fundamentais e da sua evolução enquanto corpo integrado de conhecimento, do ciclo da tomada de decisão do gestor das suas principais fases e competências comportamentais, das áreas funcionais das organizações de que se ocupam os gestores e alguns dos principais temas que nos nossos tempos re...


Do Private Labels Build Retailer Brand Equity?: an Empirical Approach

Xara-Brasil, Duarte; Marreiros, Cristina; Dionisio, Andreia

This research is focused on retailer’s equity and brand equity, with an application to food retailer’s private labels. The study is supported on existing brand equity studies, namely Aaker, Keller, Yoo & Donthu and Pappu & Quester. The proposed conceptual model was tested through a survey to a sample of consumers, who do most of their food shopping in one of the two main Portuguese retailers. We obtained and va...


Perfis de gestão do e-mail em contexto organizacional: a relação entre as atitu...

Quaresma, Rui; Marreiros, Cristina; Silva, Sílvia

O correio eletrónico é, atualmente, uma das principais ferramentas de trabalho das organizações, independentemente da sua dimensão, setor de atividade ou se é pública ou privada. Apresenta um potencial elevado para transformar a forma como as organizações e os seus processos funcionam, sendo capaz de agilizar o seu funcionamento, facilitando as trocas de informação, internas e externas, e contribuir para o aume...


Shopper marketing: a literature review

Silveira, Paulo Duarte; Marreiros, Cristina

Shopper marketing is a recent concept and it has been gaining importance and attention among managers and researchers. Due to its youth and increasing relevance, the purpose of this paper is to analyze, categorize, compile and analyze the existing knowledge concerning shopper marketing. The main finding of this paper is that the literature on shopper marketing is complementary and coherent, and also raises seve...


O Brand Equity das marcas de distribuidor: aplicação no varejo alimentar

Xara-Brasil, Duarte; Marreiros, Cristina; Dionísio, Andreia

Comunicação apresentada no CLAV-2014 - 7º Congresso Latino-Americano, 23 e 24 de outubro, São Paulo, Brasil,; Este trabalho tem como objetivo geral a análise do capital de marca (brand equity) das marcas de distribuidor (MD), promovidas por varejistas alimentares: super e hipermercados. Pretendeu verificar se os consumidores assumem que as MD são entidades detentoras de capital de marca autónomo, distinguindo-s...


Shopper marketing implications on communication strategies and actions

Silveira, Paulo Duarte; Marreiros, Cristina

Comunicação apresentada em 15th IAMB Conference, Lisboa; Shopper marketing is an international recent concept and approach to marketing. Since shopper marketing is in the early stages of development, it is also an emerging research field, and consequently questions and challenges acrossall the marketing-mix variables are emerging. This paper addressesshopper marketing implications on one of those variables – co...


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