This research was supported by funding from Fundac??o de Amparo ? Pesquisa do Par? / Universidade do Estado do Par? (FAPESPA/UEPA) [Cooperation grant N?004/2019], Programa Institucional de Bolsas de Inicia??o Cient?fica/ Instituto Evandro Chagas - Conselho Nacional de Desenvolvimento Cient?fico e Tecnol?gico (PIBIC/ IEC-CNPq) and Instituto Evandro Chagas/ Minist?rio da Sa?de/Secretaria de Vigil?ncia em Sa?de (I...
Use of innovative teaching materials has increasingly entered within the scope of teaching, due to the need to encourage the process of knowledge construction and meaningful learning. The objective of the study was to report the effectiveness of the use of models as a methodological tool in the practical classes of the Curricular Component of Microbiology in a College of Nursing. The didactic material used was ...
Universidade do Estado do Par?. Departamento de Patologia. Bel?m, PA, Brasil.; Universidade do Estado do Par?. Programa de P?s-Gradua??o em Biologia Parasit?ria na Amaz?nia. Bel?m, PA, Brasil.; Universidade do Estado do Par?. Programa de P?s-Gradua??o em Biologia Parasit?ria na Amaz?nia. Bel?m, PA, Brasil.; Universidade do Estado do Par?. Programa de P?s-Gradua??o em Biologia Parasit?ria na Amaz?nia. Bel?m, PA,...
Funda??o Amaz?nia Paraense de Amparo ? Pesquisa: 155/2012 Edital 61/2010. CAPES; Bolsa de demanda social. Programa de P?s-gradua??o em Biologia Parasit?ria na Amaz?nia da Universidade do Estado do Par? e Instituto Evandro Chagas/SVS/MS.; Universidade Federal do Par?. N?cleo de Medicina Tropical. Programa de P?s-Gradua??o em Medicina Tropical. Bel?m, PA, Brasil.; Minist?rio da Sa?de. Secretaria de Vigil?ncia em ...