15 documents found, page 1 of 2

Sort by Issue Date

The prevalence and association of motor competence with weight status and bully...

Zequinão, Marcela Almeida; Medeiros, Pâmella de; Skrzypiec, Grace; Lopes, Luis; Trevisol, Maria Teresa Ceron; Pereira, Beatriz

The purpose of this study was to compare the prevalence of motor competence among children and adolescents from two metropolitan cities, one in Portugal and one in Brazil, and analyzed the association between motor competence and weight status and bullying roles. A Cross-sectional and cross-cultural study was applied. The sample comprised 785 children and adolescents aged 7-14. Motor competence was assessed usi...


Body dissatisfaction and bullying among underweight schoolchildren in Brazil an...

Zequinão, Marcela Almeida; Medeiros, Pâmella de; Oliveira, Wanderlei Abadio de; Santos, Manoel Antônio dos; Lopes, Luís Carlos Oliveira

Introduction: the body image is constituted by psychic and cultural aspects elaborated by the subject. It results in satisfaction or dissatisfaction, which can be promoted or intensified by peer pressure on ideals of body image.Objective: to compare the prevalence rates of body dissatisfaction between Brazilians and Portuguese underweight, and to analyze the association of this variable with the social context,...


Desempenho escolar e diferentes papéis de participação no bullying: Um estudo t...

Zequinão, Marcela Almeida; Medeiros, Pâmella de; Silva, Jorge Luiz da; Oliveira Lopes, Luís; Pereira, Beatriz Oliveira

O objetivo deste estudo é comparar o desempenho escolar entre os diferentes papéis de participação no bullying em dois países (Brasil e Portugal). Consiste num estudo transcultural de corte transversal de cunho exploratório e amostragem intencional. 376 crianças e adolescentes (do 5º e 6º ano de escolas públicas e privadas) participaram deste estudo, sendo 197 de Portugal e 179 do Brasil. Os papéis de participa...


Desempenho escolar e diferentes papéis de participação no bullying: um estudo t...

Zequinão, Marcela A.; Medeiros, Pâmella de; Silva, Jorge Luiz da; Lopes, Luis Oliveira; Pereira, Beatriz

O objetivo deste estudo é comparar o desempenho escolar entre os diferentes papéis de participação no bullying em dois países (Brasil e Portugal). Consiste num estudo transcultural de corte transversal de cunho exploratório e amostragem intencional. 376 crianças e adolescentes (do 5º e 6º ano de escolas públicas e privadas) participaram deste estudo, sendo 197 de Portugal e 179 do Brasil. Os papéis de participa...


The motor tests MABC-2, TGMD-2 and KTK can explain the executive function in ch...

Fronza, Fernanda Cerveira; Medeiros, Pâmella de; Ferrari, Elisa Pinheiro; Cordeiro, Paola Cidade; Freitas, Kamylla Thais Dias de; Cardoso, Fernando Luiz

The aim of this study was to verify if there is a relationship between motor performance and executive functions, as well as, to analyze which motor battery, MABC-2, KTK, TGMD-2, would better explain the executive functions of 8- to 10-year-old children with development typical. 60 children, aged between 8 and 10 years (Mean = 9.09; Standard deviation 0.75) were included in the study. For the evaluation of the ...

Date: 2021   |   Origin: Oasisbr

Sociometric status of participants involved in school bullying

Zequinão, Marcela Almeida; Medeiros, Pâmella de; Silva, Jorge Luiz da; Pereira, Beatriz; Cardoso, Fernando Luiz

The situation of social vulnerability hinders the integration processes and thus can foster problems in interpersonal interactions in school. This study aimed to analyze the sociometric status and its relationships with sex, age and profiles of bullying participation in children and adolescents in situations of social vulnerability. A total of 409 students between the third and seventh grades of two public elem...


Aplicação da escala MacArthur para avaliação do status social subjetivo na Educ...

Felden, Érico Pereira Gomes; Barbosa, Diego Grasel; Nogueira, Sandra Aparecida; Medeiros, Pâmella de; Santos, Manoella de Oliveira

A percepção subjetiva de status social é um importante indicador no estudo do desenvolvimento humano e está associado com o sucesso em atividades cognitivo-motoras e com a saúde. Objetivou-se analisar a aplicação da escala MacArthur para avaliação do status social subjetivo na escola e nas aulas de educação física. A amostra foi formada por 194 estudantes, com idades de 11 a 18 anos, matriculados nos anos finai...

Date: 2020   |   Origin: Oasisbr

Estatus Sociométrico de Participantes Involucrados en el Bullying en la Escuela

Zequinão, Marcela Almeida; Medeiros, Pâmella de; Silva, Jorge Luiz da; Pereira, Beatriz Oliveira; Cardoso, Fernando Luiz

A situação de vulnerabilidade social dificulta os processos de integração e com isso pode fomentar problemas nas interações interpessoais na escola. Este estudo objetivou analisar o status sociométrico e as suas relações com o sexo, a idade e os perfis de participação no bullying em crianças e adolescentes em situação de vulnerabilidade social. Participaram 409 estudantes do terceiro ao sétimo anos do Ensino Fu...

Date: 2020   |   Origin: Oasisbr

Associação entre bullying escolar e o país de origem: um estudo transcultural

Zequinão, Marcela Almeida; Medeiros, Pâmella de; Lise, Fábio Augusto; Trevisol, Maria Teresa Ceron; Pereira, Beatriz

O objetivo do estudo foi analisar o bullying em Portugal e no Brasil verificando possíveis associações com o país de origem. Participaram 789 crianças e adolescentes. Apesar de haver diversos questionários acerca da temática, utilizou-se o Questionário de Olweus em virtude de sua relevância e vasta utilização em todo o mundo, o que facilita a comparação dos resultados. Verificou-se que os brasileiros apresentar...


Exergames como ferramenta de aquisição e desenvolvimento de habilidades e capac...

Medeiros, Pâmella de; Capistrano, Renata; Zequinão, Marcela Almeida; Silva, Siomara Aparecida da; Beltrame, Thais Silva; Cardoso, Fernando Luiz

Objetivo: Analisar a literatura quanto à eficácia da utilização dos exergames nas aulas de Educação Física e na aquisição e desenvolvimento de habilidades e capacidades motoras. Fontes de dados: As buscas dos estudos foram realizadas por duas avaliadoras de forma independente, limitadas às línguas inglesa e portuguesa, em quatro bases de dados: Web of Science, Science Direct, Scopus e PubMed, sem restrições de ...

Date: 2018   |   Origin: Oasisbr

15 Results

Queried text

Refine Results

Author





















Date








Document Type


Access rights


Resource




Subject