This paper presents the results of the work developed by two teams that were challenged to give a lecture to theirs peers about critical thinking and ethics in the context of an elective course. This elective course is running for the second year and it is offered to all students in a Portuguese university. The main idea of this course is to stimulate students to learn about contents normally not approached in ...
O estudo apresentado busca suscitar reflexões acerca do uso de tecnologias na avaliação em matemática na perspectiva de professores para a melhoria da aprendizagem. Foram realizados inquéritos por questionário com professores que atuam no ensino médio da educação básica de diferentes municípios do estado do Pará a partir de um projeto executado na rede estadual de ensino que estimula o uso de tecnologia nas sal...
Este documento tem por escopo principal descrever minuciosamente o processo de estágio, desenvolvido no âmbito do plano curricular do 3º ano da licenciatura de Desporto, no ginásio do Hotel Lusitânia- Guarda, durante os semestres letivos 2016/2017 bem como descrever todo o processo de ensino-aprendizagem desenvolvido ao longo dos três anos da licenciatura relacionando desde conceitos teóricos à prática. Este es...
This paper aims to propose the spontaneous theater as a method for qualitative research in education. The paper presents an experience with a class Literacy Education for Youths and Adults in a public school in the city of Viamão, southern Brazil. This study represents a cut of the dissertation “Concepts and Conceptions about Alcohol Use: a redefinition form educational practices “ the first author, under the g...