Biopython is a library that facilitates the development of applications for Bioinformatics, using the Python programming language. Maintained by an international association of programmers - the Open Bioinformatics Foundation - since 1999, it provides tools for analyzing biological sequences and accessing online databases like NCBI. It features modules for sequence alignment, protein structures, population gene...
Introduction – Facing the pandemic situation of COVID-19, which occurred in 2020, higher education institutions needed to adapt, transitioning from face-to-face teaching to distance emergency teaching, and therefore, in an online format. Objectives – To analyze the perception of students from a higher school of health, facing the teaching transition, focusing mainly on the preference and satisfaction for the ty...
A unidade curricular em análise, Aquisição e Desenvolvimento da Linguagem II integra 15h de trabalho de campo.
Introdução – Perante a situação pandémica da COVID-19, com início em 2020, as instituições de ensino superior necessitaram de se adaptar, transitando do ensino presencial para ensino de emergência a distância e, por isso, em formato online. Objetivos – Analisar a perceção dos estudantes de uma escola superior de saúde face à transição de ensino, focando-se principalmente na preferência e satisfação pelo tipo de...
Purpose: Faced with the COVID-19 pandemic situation, higher education institutions needed to adapt, moving from face-to-face teaching to distance learning online. The aim is to analyze the perception of the academic community in a higher education health institution (students' and lecturers' perception; and lecturers' perception of students) in the face of transition, emotional states, and visual changes.
Em finais de 2019, o mundo viu-se confrontado com um novo vírus: COVID-19. As instituições de ensino passam a ministrar aulas de emergência à distância. Objetivo geral: analisar a perceção da comunidade académica, sobre o ensino de emergência a distância. Objetivos específicos: caracterizar as condições de trabalho para a receção do ensino de emergência à distância; compreender de que forma os estados emocionai...
Introduction: Facing the pandemic situation of COVID 19, which reached Portugal in 2020, higher education institutions needed to adapt, transitioning from face-to-face learning to distance emergency learning, and therefore, in an online format. Objectives: To analyze the academic community's perception of a higher school of health facing the learning transition, focusing mainly on the preference and satisfactio...
Luanda Bay and Mussulo Lagoon, situated in Luanda (Angola), are two coastal ecosystems highly sensitive to environmental issues, such as climate change, water pollution, eutrophication, and harmful algal blooms. These environmental problems can severely affect the quality of life of coastal populations. In this study, we aim to evaluate several psychological variables, such as environmental ...
As simulações são usadas em várias universidades para desenvolvimento e avaliação de competências na formação de profissionais. Em Portugal, os centros de simulação estão ligados a Escolas Superiores para ensino nessas áreas. As práticas de simulação podem ter vários objetivos e assumir formas diversas. Na Escola Superior de Saúde (ESS) é frequente o recurso a manequins ou role-play nas formações, entre as quai...
Em finais de 2019, o mundo viu-se confrontado com um novo vírus: COVID-19. As instituições de ensino passam a ministrar aulas de emergência a distância - adaptação rápida à educação virtual por docentes e estudantes. Objetivo: analisar a percepção da comunidade académica, sobre o ensino de emergência a distância. Objetivos específicos: caracterizar as condições de trabalho dos estudantes e docentes para a receç...