The several health problems have been hiting the feminine population in the last years as, for example, the breast and uterus' câncer incidence incrcase. The nursing consultation to this population has been implcmented as contribution form for the change attempt of this profile. However, this Service has been facing difficulties by the inexistence of specific data for the nursing work. The International Classif...
Objetivou-se analisar a utilização de um vídeo educativo como instrumento de apoio para a orientação do auto-exame de mamas e detecção precoce do câncer de mama. A coleta de dados foi dividida em quatro momentos onde um vídeo educativo foi passado. A maioria das participantes desconhecia a doença, os métodos de detecção precoce e não realizavam o auto-exame das mamas. Após a exposição do vídeo educativo, as par...
One aimed at analyzing the use of educative videotape as a supporting instrument for the orientation of breast self-exam and early detection of breast cancer. Data collection was divided into four moments at which educative videotape was on the screen. Most of the participants ignored the disease, the methods for early detection and did not carry out breast self-exam. After the exhibition of the educative video...
O estudo objetivou avaliar uma disciplina do curso de Graduação em Enfermagem, realizado nos meses de abril e maio de 2003. Foram observadas seis aulas teóricas e uma prática de laboratório da disciplina Enfermagem no Processo do Cuidar do Adulto. Os registros foram categorizados em: descrição da realidade, análise crítica da realidade e construção coletiva. Verificou-se que a linha pedagógica adotada foi a tra...
This study having as an aim evaluating a discipline of a nursing undergraduate course, it was carried out in April and May of the year 2003. One observed six theoretical classes and one laboratory practice, on the discipline Nursing in the Adult Care Process. The data were categorized in: reality description, critical analysis of reality and collective construction. One verified that the pedagogical line adopte...