O CHTS pretende e ambiciona na literacia em saúde, na vertente do cidadão, que haja mais igualdades em saúde e que, este cidadão perante a necessidade de tomar decisões de forma autónoma (muitas vezes de elevada complexidade), sobre a promoção de saúde, prevenção das doenças ou seu tratamento, esteja informado e com conhecimentos para o fazer. Pretende que o cidadão seja capaz de obter melhor acesso aos cuidado...
This article is part of research into the external evaluation of schools’ projects, funded by the Foundation for Science and Technology. The purpose of this article is to contextualize music teaching in relation to the external evaluation of schools context, based on accountability (Taubman: 2009). Based on data published by the Central Administration there is a lack of scientific studies in this area (Domingue...
This paper transcribes two pedagogical regulations for female education, one from the Visitandinas Congregation, certainly written by Teodoro de Almeida [1722-1804], although reproducing French models, and the other one from the Ursulinas Congregation of Braga, likely «taken» from Paris, as happened with the regulations of the religious, which precede the disciples of the volume of the District Archives of Brag...
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
"No Capítulo 10 − Avaliação externa e seus efeitos: a perspetiva dos atores escolares, os autores Eduarda Rodrigues, Filipa Seabra, Helena Queirós, Joana Sousa, Conceição Lamela, Natália Costa e José Carlos Morgado apresentam dois estudos de caso, um realizado num agrupamento de escolas e outro numa escola secundária, escolhidos por constituírem “casos” de melhoria das classificações e corresponderem a situaçõe...
This paper transcribes two pedagogical regulations for female education, one from the Visitandinas Congregation, certainly written by Teodoro de Almeida [1722-1804], although reproducing French models, and the other one from the Ursulinas Congregation of Braga, likely «taken» from Paris, as happened with the regulations of the religious, which precede the disciples of the volume of the District Archives of Brag...
Publicado em "Atas do XII Congresso Internacional Galego-Português de Psicopedagogia", ISBN 978-989-8525-22-2; Apoio à Edição - Fundação para a Ciência e a Tecnologia; O texto foi redigido no âmbito do Projeto PTDC/CPE-CED/116674/2010,financiado por fundos FEDER através do Programa Operacional Fatores de Competitividade - COMPETE e por Fundos Nacionais através da FCT, Fundação para a Ciência e a Tecnologia