15 documents found, page 1 of 2

Sort by Issue Date

Involvement of young fashion designers in Portugal: Creative process and the re...

Risson, Sabrine; Pinheiro, Cláudia; Reis, Bruno

Driven by society's demands and growing global concern, be it climate or social, some designers and brands in the fashion sector are adopting more conscious practices in relation to the environment and human rights. The objective of this study is to analyze the involvement of young fashion designers and their manifestations of activism in the fashion creative process. The research briefly addresses the Portugue...


Investigating the effect of the programme of study on university students’ perc...

Pereira, Diana; Cadime, Irene Maria Dias; Flores, Maria Assunção; Pinheiro, Cláudia; Santos, Patrícia

This study focuses on the effect of the programme variable on the purposes and effects that students associate with assessment, on the assessment methods used and on the perceived use of assessment. Data were collected in five Portuguese Public Universities through a survey (n = 4144) and focus group (n = 250) with students enrolled in different programmes. Findings point to statistically significant difference...


A comunicação na transição de cuidados ao doente crítico: utilização da técnica...

Neto, Marta; Pinheiro, Cláudia; Encarnação, Paula

[Excerto] A Direção Geral de Saúde define como “Transição de cuidados de saúde”: qualquer momento da prestação em que se verifique a transferência de responsabilidade de cuidados e de informação entre médico e/ou o enfermeiro da equipa que acompanha o doente, de forma a garantir a continuidade e a segurança. Defende que a transição de cuidados deve obedecer a uma comunicação eficaz entre as equipas prestadoras ...


O doente com Acidente Vascular Cerebral em fase aguda: monitorização no serviço...

Neto, Marta; Pinheiro, Cláudia; Encarnação, Paula

[Excerto] Parametrizar a monitorização dos doentes com Acidente Vascular Cerebral não submetidos a tratamento invasivo no serviço de urgência.


Changes in assessment in Higher Education after the implementation of the Bolog...

Flores, Maria Assunção; Pinheiro, Cláudia; Fernandes, Eva Maria Lopes; Cristóvão, Francisco

This paper draws upon a wider research project examines the ways in which university teachers look at assessment in Higher Education. It focuses on their views about assessment practices in five Portuguese public universities. The main purpose is to look at the university teachers’ perceptions of assessment in higher education taking into account the assessment methods after the implementation of the Bologna pr...


Métodos de avaliação no Ensino Superior: um estudo em cinco universidades públicas

Flores, Maria Assunção; Pereira, Diana; Pinheiro, Cláudia

As práticas de avaliação dos professores universitários influenciam a qualidade da aprendizagem e dos resultados académicos. Importa, assim, conhecer os métodos de avaliação mais utilizados no Ensino Superior bem como as perspetivas de docentes e estudantes. Esta comunicação baseia-se num projeto de investigação mais amplo financiado pela Fundação para Ciência e Tecnologia (PTDC / MHC-CED / 2703/2014) intitulad...


TURTLE – A robotic autonomous deep sea lander

Silva, Eduardo; Martins, Alfredo; Soares Almeida, José Miguel; Ferreira, Hugo; Valente, António; Camilo, Maurício; Figueiredo, António

This paper presents a new concept for a deep sea lander system combining both sea bottom permanence characteristics with autonomous repositioning functionalities and efficient ascent/descent motion in the water column. The TURTLE hybrid lander is a particular type of autonomous underwater vehicle designed to act as sea bottom fixed observation node or in operations of transport equipment to the deep sea. The pa...


Teachers’ perceptions of Physical Education: a case study

Pereira, Antonino Manuel; Silva, Carla; Pinheiro, Cláudia

Despite the high potential physical education has for the development of young people, it has been facing several constraints in various countries. Thus, this study has as its main goal to identify the teachers' representations about the current state of PE in a town located in central region of Portugal We conducted semi-structured interviews with 10 teachers from public schools in the municipality of Viseu – ...

Date: 2016   |   Origin: Oasisbr

As potencialidades da liderança docente e do desenvolvimento profissional em co...

Parente, Maria Cristina Cristo; Vieira, Maria de Fátima Cerqueira Martins; Fernandes, Eva; Pinheiro, Cláudia; Flores, Maria Assunção

Neste artigo apresentamos dados relativos a um projeto de investigação mais amplo intitulado “Teachers exercising leadership”, (2011-2013), financiado pela Fundação para a Ciência e a Tecnologia cujo objetivo consistiu em desenvolver o profissionalismo docente através do exercício da liderança, entendida no âmbito do ensino e a da aprendizagem na sala de aula, mas também no contexto da inovação curricular e da ...


O trabalho dos professores em tempos de crise: mudanças e efeitos

Pinheiro, Cláudia; Flores, Maria Assunção

Este artigo insere-se no âmbito de um projeto mais amplo intitulado Teachers Exercising Leadership (TEL) financiado pela Fundação para a Ciência e Tecnologia (FCT) (PTDC/CPE-CED/112164/2009). Este projeto surge num contexto especialmente desafiante, marcado por uma crise económica e financeira com repercussões na vida dos professores, afectando o seu quotidiano profissional. Neste contexto, definiram-se como pr...


15 Results

Queried text

Refine Results

Author





















Date









Document Type





Access rights



Resource






Subject