We aimed to identify persistent asthma phenotypes among adolescents and to evaluate longitudinally asthma-related outcomes across phenotypes. Adolescents (13-17 years) from the prospective, observational, and multicenter INSPIRERS studies, conducted in Portugal and Spain, were included (n = 162). Latent class analysis was applied to demographic, environmental, and clinical variables, collected at a baseline med...
We aimed to identify persistent asthma phenotypes among adolescents and to evaluate longitudinally asthma-related outcomes across phenotypes. Adolescents (13-17 years) from the prospective, observational, and multicenter INSPIRERS studies, conducted in Portugal and Spain, were included (n = 162). Latent class analysis was applied to demographic, environmental, and clinical variables, collected at a baseline med...
We aimed to identify persistent asthma phenotypes among adolescents and to evaluate longitudinally asthma-related outcomes across phenotypes. Adolescents (13–17 years) from the prospective, observational, and multicenter INSPIRERS studies, conducted in Portugal and Spain, were included (n = 162). Latent class analysis was applied to demographic, environmental, and clinical variables, collected at a baseline med...
Objetivos: O principal objetivo do presente estudo consiste em discutir o papel e influência da imagem no comportamento de compra do consumidor, em contextos específicos de marketing (i.e. marketing cultural). Pretende-se compreender de que forma marketing cultural contribui para a gestão e relação com os públicos a médio e longo prazo. Metodologia: Pesquisa descritiva causal, por forma a inventariar factos, ob...
Considering the current dynamics of cultural touring and the growing importance of branding, the present study aims to understand the importance of cultural marketing in customer relationship management and customer loyalty, namely, how relationships between the various stakeholders are established, how important marketing is digital in the dissemination of cultural activities and what actions developed by cult...
The cultural sector is as complex and varied as the concept of culture itself. Building on the rapid and profound technological changes of the early 21st century, creative economy has emerged, spurred by globalisation and the rapid sharing of information. In Portugal, the cultural and creative sector is experiencing growing momentum, thus making a positive contribution to increase the country’s wealth and foste...
Objetivos: O principal objetivo do presente estudo consiste em discutir o papel e influência da imagem no comportamento de compra do consumidor, em contextos específicos de marketing (i.e. marketing cultural). Pretende-se compreender de que forma marketing cultural contribui para a gestão e relação com os públicos a médio e longo prazo.Metodologia: Pesquisa descritiva causal, por forma a inventariar factos, obs...
Introdução: A doença alérgica constitui uma das principais causas de doença crónica em idade pediátrica. Os ácaros são a causa mais importante de sensibilização alérgica tendo-se constatado diferenças tanto na sua distribuição geográfica como no perfil de sensibilização. Objetivos: Analisar o perfil de sensibilização a ácaros do pó doméstico e de armazenamento na população pediátrica da consulta externa de um h...
Introdução: A suspeita de alergia a fármacos em idade pediátrica é um motivo frequente de consulta, que contudo raramente se confirma. Desta forma, a prova de provocação oral (PPO) assume um papel significativo na abordagem diagnóstica. Objetivos: Caracterizar a população pediátrica da consulta de um hospital de nível II, que realizou PPO a fármacos, avaliar os fármacos implicados e analisar os casos cujas PPO ...