16 documents found, page 1 of 2

Sort by Issue Date

Profiling Persistent Asthma Phenotypes in Adolescents: A Longitudinal Diagnosti...

Amaral, Rita; Jácome, Cristina; Almeida, Rute; Pereira, Ana Margarida; Alves-Correia, Magna; Mendes, Sandra; Rodrigues, José Carlos Cidrais

We aimed to identify persistent asthma phenotypes among adolescents and to evaluate longitudinally asthma-related outcomes across phenotypes. Adolescents (13-17 years) from the prospective, observational, and multicenter INSPIRERS studies, conducted in Portugal and Spain, were included (n = 162). Latent class analysis was applied to demographic, environmental, and clinical variables, collected at a baseline med...


Profiling Persistent Asthma Phenotypes in Adolescents: A Longitudinal Diagnosti...

Amaral, Rita; Jácome, Cristina; Almeida, Rute; Pereira, Ana Margarida; Alves-Correia, Magna; Mendes, Sandra; Rodrigues, José Carlos Cidrais

We aimed to identify persistent asthma phenotypes among adolescents and to evaluate longitudinally asthma-related outcomes across phenotypes. Adolescents (13-17 years) from the prospective, observational, and multicenter INSPIRERS studies, conducted in Portugal and Spain, were included (n = 162). Latent class analysis was applied to demographic, environmental, and clinical variables, collected at a baseline med...


Profiling persistent asthma phenotypes in adolescents: A longitudinal diagnosti...

Amaral, Rita; Jácome, Cristina; Almeida, Rute; Pereira, Ana M.; Alves-Correia, Magna; Mendes, Sandra; Rodrigues, José C.; Carvalho, Joana; Araújo, Luís

We aimed to identify persistent asthma phenotypes among adolescents and to evaluate longitudinally asthma-related outcomes across phenotypes. Adolescents (13–17 years) from the prospective, observational, and multicenter INSPIRERS studies, conducted in Portugal and Spain, were included (n = 162). Latent class analysis was applied to demographic, environmental, and clinical variables, collected at a baseline med...


marketing cultural na gestão de relacionamentos e fidelização de públicos: uma ...

Silva, Armandina; Sousa, Bruno

Objetivos: O principal objetivo do presente estudo consiste em discutir o papel e influência da imagem no comportamento de compra do consumidor, em contextos específicos de marketing (i.e. marketing cultural). Pretende-se compreender de que forma marketing cultural contribui para a gestão e relação com os públicos a médio e longo prazo. Metodologia: Pesquisa descritiva causal, por forma a inventariar factos, ob...

Date: 2019   |   Origin: CiencIPCA

Differentiation and Market Loyalty: An Approach to Cultural Tourism in Northern...

Sousa, Bruno; Silva, Armandina; Malheiro, Maria Alexandra

Considering the current dynamics of cultural touring and the growing importance of branding, the present study aims to understand the importance of cultural marketing in customer relationship management and customer loyalty, namely, how relationships between the various stakeholders are established, how important marketing is digital in the dissemination of cultural activities and what actions developed by cult...

Date: 2019   |   Origin: CiencIPCA

The cultural marketing in the relational management: a preliminary minho cultur...

Silva, Armandina; Sousa, Bruno Miguel; Fernandes, Paula Odete

The cultural sector is as complex and varied as the concept of culture itself. Building on the rapid and profound technological changes of the early 21st century, creative economy has emerged, spurred by globalisation and the rapid sharing of information. In Portugal, the cultural and creative sector is experiencing growing momentum, thus making a positive contribution to increase the country’s wealth and foste...

Date: 2019   |   Origin: Biblioteca Digital do IPB

O marketing cultural na gestão de relacionamentos e fidelização de públicos: um...

Silva, Armandina; Sousa, Bruno Miguel

Objetivos: O principal objetivo do presente estudo consiste em discutir o papel e influência da imagem no comportamento de compra do consumidor, em contextos específicos de marketing (i.e. marketing cultural). Pretende-se compreender de que forma marketing cultural contribui para a gestão e relação com os públicos a médio e longo prazo.Metodologia: Pesquisa descritiva causal, por forma a inventariar factos, obs...


Sensibilização a ácaros domésticos e de armazenamento: o aumento da prevalência...

Ferreira, Joana; Costeira, Mónica; Rebelo, Alícia; Santalha, Marta; Silva, Armandina; Costa, Alberto

Introdução: A doença alérgica constitui uma das principais causas de doença crónica em idade pediátrica. Os ácaros são a causa mais importante de sensibilização alérgica tendo-se constatado diferenças tanto na sua distribuição geográfica como no perfil de sensibilização. Objetivos: Analisar o perfil de sensibilização a ácaros do pó doméstico e de armazenamento na população pediátrica da consulta externa de um h...


Provas de provocação oral a fármacos em Pediatria - casuística 2015

Costeira, Mónica André; Sousa, Dinis; Ferreira, Joana; Ferreira, Carla; Silva, Armandina; Santalha, Marta; Alendouro, Paula; Matos, Águeda

Introdução: A suspeita de alergia a fármacos em idade pediátrica é um motivo frequente de consulta, que contudo raramente se confirma. Desta forma, a prova de provocação oral (PPO) assume um papel significativo na abordagem diagnóstica. Objetivos: Caracterizar a população pediátrica da consulta de um hospital de nível II, que realizou PPO a fármacos, avaliar os fármacos implicados e analisar os casos cujas PPO ...


O DESAFIO DO DIAGNÓSTICO DE UMA VASCULITE ANCA POSITIVO EM IDADE PEDIÁTRICA

Preto, Clara; Dias, Rita; Ferreira, Helena; Alves, Sandra; Silva, Armandina; Guedes, Margarida; Matos, Paula; Fernandes, Paula Cristina


16 Results

Queried text

Refine Results

Author





















Date







Document Type



Funding



Access rights



Resource









Subject