82 documents found, page 1 of 9

Sort by Issue Date

Feel the brand: how FNAC Live’s experiential marketing impacts brand perception

Martins, Ana Carolina; Silvestre, Cláudia; Figueiredo Pina, Helena

The rise of the Internet, driven by the widespread adoption of smartphones, has transformed consumers into informed and discerning individuals who can research and engage with products and services anytime and anywhere. In this evolving landscape, brands are increasingly focused on creating meaningful experiences that deepen consumer relationships, moving beyond mere product sales to deliver value through uniqu...


Rankings de sustentabilidade no ensino superior: o uso do UI Greenmetric no Pol...

Manteigas, Vítor; Silva, Maria João; Rodrigues, Alexandra; Seabra, Fernando; Monteiro, Ana; Romão Dias de Mendonça David, Maria Alexandra

O Politécnico de Lisboa (IPL), instituição de ensino superior constituída por oito Unidades Orgânicas (UO), distribuídas por cinco campi e pelas instalações dos Serviços da Presidência, conta com uma comunidade académica de cerca de quinze mil estudantes, docentes e não docente, definiu a sustentabilidade ambiental como um dos seus eixos estratégicos e assumiu um compromisso com a comunidade académica, no cumpr...


Sustainable nooks: unveiling the potential of pocket ecosystems

Silvestre, Cláudia; David, Alexandra; Ziesmann, Lara; Ferreira, Pedro; Serra, Rita; Gordo, Vítor

In this work we will talk about what Paul Hawken described as, “a gift to a despairing world, a way to change the Earth in practical, restorative, and substantive ways, a simple act that creates beauty and enchantment: a mini-forest” (in the foreword Lewis, H., 2022,p.xi). When considering how to combat climate change, biodiversity and soil health are two aspects to take into account. However, on the one hand, ...


Aulas com clorofila: a sala verde da ESCS

David, Alexandra; Silvestre, Cláudia

A implementação de uma sala de aula com plantas é uma abordagem inovadora que integra elementos naturais no ambiente educacional. Esta comunicação explora os benefícios de uma sala com plantas, identifica as plantas mais adequadas para espaços fechados e com muitas pessoas, como o de uma sala de aula, e destaca o impacto positivo no bem-estar dos utilizadores desta sala e de toda a comunidade escolar. Analisa, ...


Harnessing the power of plants: a study of the ESCS Green Room

David, Alexandra; Silvestre, Cláudia

Inserted in the Action Plan of the Eco-Schools Program by ABAE, for the period of 2023/2024, members of the Eco-Schools council of the School of Communication and Media Studies (ESCS) have placed various plant species in a conventional classroom, such as succulents, ivies, snake plants, aloe vera, yuccas, ferns, and peace lilies. These plants were selected due to their ability to enhance air quality, suitable f...


Focusing on sustainability: a practical exercise in creativity

Pina, Helena Figueiredo; Silvestre, Cláudia

Our daily lives today are a kaleidoscope of circulating images. Souza and Zordan (2020) argue that the proliferation of photographic images causes a certain anesthesia of the senses that greatly influences creative output, making us more prone to act as task executors and less as creators. In a world where environmental consciousness is becoming increasingly urgent, it is imperative to employ creative and parti...


A MOOC on data journalism: the beginning of a journey into data

Silvestre, Cláudia; Bonacho, Fernanda; Araújo, Susana; Pina, Helena Figueiredo

Data journalism is still an area worth investing in, both in newsrooms and in the curricula of communication and media courses in general, and journalism courses in particular. While it is true that journalists have always worked with quantitative data, the current volume of data available requires expert skills to rigorously examine and filter them, contributing to a better and critical understanding of social...


Planeta ESCS: uma viagem à economia circular

Silvestre, Cláudia; Lorga, S.; David, Alexandra; Garrido, J.; Batista, Manuel; Marques, T.

O mercado de trabalho está em constante evolução e há uma crescente necessidade de profissionais que compreendam e implementem práticas sustentáveis (NewThinking e Achterberg, et al., 2016). As empresas estão cada vez mais comprometidas com a sustentabilidade, seja por exigências impostas por lei, por responsabilidade corporativa ou por pressão dos consumidores (EU: Sustainability Guide e Cradle, 2024). Assim a...


Unleashing the power of python for journalists: a brief introduction

Silvestre, Cláudia; Velez, Guilherme

Journalism is a constantly evolving profession, where access to large-scale databases has been revolutionizing certain areas of journalism. Therefore, journalism education must equip future journalists to handle numerical data and extract useful information from large databases. Aware that data journalists currently need new knowledge and skills to be successful in their profession, in this paper we present a b...


A revolução dos dados: um desafio para o jornalismo

Silvestre, Cláudia; Pina, Helena Figueiredo

Com o advento dos computadores e das novas tecnologias a quantidade de dados armazenada e processada é cada vez maior. O acesso a este grande volume de dados tem provocado grandes alterações na nossa sociedade, nomeadamente na forma como vivemos, trabalhamos e pensamos (Mayer-Schönberger & Cukier, 2013). Também têm influenciado tanto o modelo de negócio quanto a produção e a comunicação de notícias. Podemos diz...


82 Results

Queried text

Refine Results

Author





















Date


















Document Type









Funding



Access rights



Resource





Subject