5 documents found, page 1 of 1

Sort by Issue Date

Technologies and Distance Education in Higher Education: use of active methodol...

Valente, José Armando

Digital information and communication technologies have contributed enormously to the development, reformulation and dissemination of Distance Education. Through these technologies it has been possible to establish different approaches to distance education and, more recently, with the feasibility of mobile wireless technologies, distance education activities have contributed to the implementation of active tea...

Date: 2019   |   Origin: Oasisbr

COMPUTATIONAL THINKING IN POLICY AND PRACTICE IN SEVERAL COUNTRIES

Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini de; Valente, José Armando

The pedagogical practices of integrating digital information and communication technologies (DICT) into the curriculum have focused on the use of office tools or the process of transmitting information to learners. However, this is changing. This article presents the results of studies conducted in a discipline of the Postgraduate Program in Education: Curriculum of PUC-SP, aiming to understand the policies and...

Date: 2019   |   Origin: Oasisbr

Integração de atividades de educação em ciências utilizando TIC: uma experiênci...

Ribeiro, Júlio Wilson; Valente, José Armando; Freitas, Daniel Barros de; Martins, Daniel Gadelha; Santos, Maria José Costa dos

RIBEIRO, Júlio Wilson; VALENTE, José Armando; FREITAS, Daniel Barros de; MARTINS, Daniel Gadelha; SANTOS, Maria José Costa dos. Integração de atividades de educação em ciências utilizando TIC: uma experiência na Formação Continuada de Educadores do Ensino Médio. In: SEMINÁRIO WEB CURRÍCULO USP-SP, 1, 2008, São Paulo. Anais ... São Paulo: Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), 2008, 10p.; São qu...

Date: 2017   |   Origin: Oasisbr

Currículo, narrativas digitais e formação de professores: Experiências da pós-g...

Rodrigues, Alessandra; de Almeida, Maria Elizabeth Bianconcini; Valente, José Armando

A formação de educadores para a integração das tecnologias ao currículo em diferentes contextos educacionais foi o foco deste estudo, que teve como objetivo entender como o desenvolvimento de narrativas digitais contribuiu para essa formação. Os educadores investigados eram mestrandos de um Programa de Pós-Graduação em Ensino de Ciências de uma universidade pública brasileira que atuavam também como professores...


Os suportes de uma comunidade virtual de aprendizagem: uma experiência do Gover...

Tavares-Silva, Tania; Dias, Paulo; Valente, José Armando

Este artigo apresenta os quatro suportes de uma comunidade virtual de aprendizagem: a criação de um curso, na abordagem broadcast, contextualizado e significativo; a mediação técnica e pedagógica; participantes responsáveis e envolvidos; e a aprendizagem continuada. Criada pela Fundação do Desenvolvimento Administrativo e Escola de Governo e Administração Pública, instituições vinculadas à Secretaria de Gestão ...


5 Results

Queried text

Refine Results

Author











Date




Document Type



Access rights


Resource




Subject