Encontrados 4 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Portuguese version of the fear of progression questionnaire-short form (FoP-Q-S...

Silva, Sandra; Santos , Isabel M.; Torres, Ana; Paiva, Débora; Monteiro, Sara; Bártolo, Ana

Background: Considering that in Portugal, in 2020, 60.000 people were diagnosed with cancer and 50% died of the disease, it is not surprising that the diagnosis and subsequent stages, including survival, are marked by recurrent concerns and fears that the disease progresses negatively or reoccurs, with all its biopsychosocial consequences. Although this Fear of Progression/Recurrence is realistic and is part of...


Preditores do funcionamento emocional em sobreviventes de cancro: Desafios do e...

Silva, Sandra; Paiva, Débora; Torres, Ana; Santos, Isabel M.; Monteiro, Sara; Bártolo, Ana

A doença oncológica apresenta uma crescente incidência a nível mundial registando cerca de 630 novos casos por 100,000 indivíduos a partir dos 45 anos. O impacto emocional negativo desta condição está bem-estabelecido sendo importante reconhecer fatores que afetam a qualidade de vida, considerando diferentes fases do ciclo de vida. O presente estudo objetivou explorar potenciais preditores do funcionamento emoc...


Validation of the Portuguese version of the Fear of Progression Questionnaire-S...

Silva, Sandra; Bártolo, Ana; Santos, Isabel M.; Paiva, Débora; Monteiro, Sara

In 2020, around 60,000 people were diagnosed with cancer in Portugal, and many of them suffered some level of Fear of Progression (FoP) of the disease. Although this FoP is realistic, and is part of the normal and appropriate response to this type of disease, there is no instrument to assess and understand whether it is exaggerated in the face of the situation. The present study aimed to translate and validate ...


A gestão educacional e o bullying: um estudo em escolas portuguesas

Lourenço, Lélio; Pereira, Beatriz; Paiva, Débora; Gebara, Carla

A violência escolar tem sido alvo de uma preocupação crescente nas últimas duas décadas, nota-se um grande aumento da investigação sobre o tema, em especial sobre um tipo específico de violência escolar – o bullying. O bullying pode ser definido como uma ação em que um ou mais indivíduos agridem física, verbal ou emocionalmente outro indivíduo. O fenômeno se apresenta como um padrão repetido de intimidação físi...


4 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data




Tipo de Documento



Tipo de acesso


Recurso




Assunto