6181 documents found, page 1 of 619

Search by commerce
Sort by Relevance

CARATERÍSTICAS DO WEBSITE DE E-COMMERCE QUE INFLUENCIAM A COMPRA ONLINE

Silva, Mariana Cortez

Relatório de Estágio do Mestrado em Marketing apresentado à Faculdade de Economia; Ano após ano, o e-commerce tem apresentado resultados de crescimento notáveis, suscitando interesse e originando a necessidade das organizações se adaptarem ao contexto do mundo digital através da criação de websites de e-commerce, de forma a chegarem ao consumidor. Considerando que o comportamento do consumidor online pode ser i...


Digital transformation strategies: Conversational commerce

Sousa, G. C. de.; Costa, R. J. L. da.; Pereira, L.; Jerónimo, C.

With the evolution of technology and the consequent proliferation of the use of the internet for online shopping, and allied to the strong globalization of global commerce, which has online commerce as the highest exponent, it is increasingly difficult for companies to gain a competitive advantage over its competitors, making it fundamental to place consumer satisfaction at the heart of its business. This resea...

Date: 2019   |   Origin: Repositório ISCTE

Le commerce transsaharien et ses logiques d’accommodation par rapport au commer...

BA,Idrissa

Résumé Entre le XIVe et le XVe siècle, le Portugal et l’Espagne ont fini de mûrir les conditions technologiques et pré-capitalistiques qui leur permettront d’initier l’ouverture atlantique et la mise en place du commerce transatlantique. Face à cette nouvelle donne, le commerce transsaharien s’adapte par différentes modalités d’accommodation qui vont s’intensifier et se complexifier jusqu’au XIXe siècle. Ce pap...

Date: 2020   |   Origin: Oasisbr

M-COMMERCE: A NEW ISOLATED KNOWLEDGE?

Schneider, Wilnei Aldir; Hoffmann, Micheline Gaia; Tezza, Rafael

This research aimed to analyze if the literature of innovation is applicable to the studies on m-commerce that analyze the offerors of the service. It was carried out a systematic literature search about m-commerce in nine scientific databases. The found articles were analyzed qualitatively and the data were analyzed according to business innovation literature. The results show that this literature is compatibl...

Date: 2016   |   Origin: Oasisbr

E-commerce no Marketplace

Takahata, Leonardo Eidy

The evolution of the e-commerce went through several phases, from items sold informally in the early days of the internet through HTML and e-mail pages, the advent of e-commerce, and finally, the advent of marketplaces and the adherence of big retailers from the internet to this online business model. This article aims to explain the characteristics of e-commerce into the marketplaces, and to help a prospective...

Date: 2018   |   Origin: Oasisbr

The future of retail : the role of conversational commerce and its implications...

Rainer, Johannes

E-commerce has steadily and substantially grown across all European markets in recent years. This can be attributed to shifts in online shopping consumer behavior, for which the Covid-19 pandemic has also been a catalyst. As a result, new entrants, particularly D2C retailers seeking to engage with customers more directly, are becoming increasingly prevalent. This increases competitiveness across all E-Commerce ...


Finding e-commerce strategies for businesses

Picoto, Winnie Ng

Mestrado em Gestão de Sistemas de Informação; E-commerce plays an increasingly important role in providing companies with the requized competitiveness, thus making it critical to analyze and evaluate the key aspects to have in mind when designing an e-commerce strategy. Today, companies face the challenge of deciding the levei of investment and commitment dedicated to the Internet channel and its degree of soph...


Estudo comparativo dos fatores que influenciam a intenção de compra do consumid...

Alves, Daniel Filipe Moura

Com a utilização da Internet a fazer cada vez mais parte do dia-a-dia das pessoas, foram muitas as empresas que se adaptaram ao fenómeno E-commerce e outras até se transformaram por completo perante o mesmo. Com normalidade o número de lojas online aumentou assim como as compras através das mesmas. Em igual crescimento está a utilização dos smartphones para aceder à Internet, o que fez com que o tipo de comérci...

Date: 2016   |   Origin: Universidade Europeia

E-commerce cactus: processos e desenvolvimento

Bernardi, Lucas Moreira

O artigo em questão trata de maneira objetiva os processos utilizados para o desenvolvimento de um comércio eletrônico, conforme a criação da nova marca de roupa Cactus Street Wear. Muitos erros acontecem durante o desenvolvimento de um comércio eletrônico, impactando diretamente no resultado do negócio. Extraindo apenas o essencial, muitos conceitos e práticas foram analisadas, a partir do desenvolvimento de u...

Date: 2021   |   Origin: Oasisbr

O E-commerce e a internacionalização. O caso Bilua e-commerce

Aguiar, Sofia Araújo de

No âmbito do Mestrado de Marketing Digital, a mestranda optou pela realização de estágio, com o objetivo da aquisição de competências técnicas, permitindo a adaptação ao dia-a-dia em contexto laboral, tendo a oportunidade de aplicar conhecimentos adquiridos ao longo do mestrado. Na consecução do estágio supracitado, o e-commerce emergiu como elemento central, pelo que o presente relatório versa essencialmente e...


6181 Results

Queried text

Refine Results

Author





















More optionsLess options

Date





















More optionsLess options

Document Type


















More optionsLess options

Funding



Access rights





Resource





















More optionsLess options

Subject





















More optionsLess options