Author(s): Kruma-Ferreira, Diana ; Araújo , Goreti ; Silva, Luísa
Date: 2021
Origin: E- Revista de Estudos Interculturais
Subject(s): Aveiro; Britânico; Sal; Turismo; Aveiro; British; Business; Salt; Tourism
Author(s): Kruma-Ferreira, Diana ; Araújo , Goreti ; Silva, Luísa
Date: 2021
Origin: E- Revista de Estudos Interculturais
Subject(s): Aveiro; Britânico; Sal; Turismo; Aveiro; British; Business; Salt; Tourism
This work presents a proposal for a business that would be located in Portugal, specifically in and around Aveiro and that is designed to attract British clientele. The segment is here defined, giving the reasons for choosing this business model, how the model is viewed in this planning stage, the specificities of the offers and how the segment to be targeted is seen statistically and sees their destination when it comes to options regarding tourism.
Este trabalho apresenta uma proposta para uma empresa que estaria localizada em Portugal, especificamente em Aveiro e arredores, e que se destina a atrair uma clientela britânica. O segmento é aqui definido, apresentando as razões para a escolha deste modelo de negócio, como o modelo é visto nesta fase de planeamento, as especificidades das ofertas e como o segmento a visar é visto estatisticamente e vê o seu destino quando se trata de opções relativas ao turismo.