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Likes, commented on, purchased. Social media digital instagram and consumption


Description

The growing presence of social media on the internet brings up an increasing volume of relationships, ideas and opinions, as well as product and services consumption that are offered on them. The social interaction afforded by this scenario makes companies expose their brands in an attempt to increase sales and, more than that, to connect with their audience in the virtual environment. This study first aims to investigate the interaction between like and comment and the act of buying, second, it aims to classify Instagram as social media in the honeycomb model, and finally, it aims to analyze the social media literature related to consumption. An on-line survey was conducted with 206 users who reported on their Instagram usage habits. Data were submitted to statistical tests through Structural Equation Modeling Technique in order to evaluate the relationship between the Like, Comment and Buy variables. Through the study was concluded that Like and especially Comment may be considered Instagram performance indicators related to product and services sell. Keywords: Social Media. Instagram. Consumption

A presença crescente das mídias sociais na internet traz à tona um volume cada vez maior de relacionamentos, ideias e opiniões, bem como o consumo de produtos e serviços que nelas são ofertados. A interação social proporcionada por esse cenário faz com que empresas exponham suas marcas na intenção de aumentar as vendas e, mais que isso, relacionem-se com seu público no ambiente virtual. Este estudo, primeiro, objetiva investigar a interação entre curtir, comentar e o ato de comprar no Instagram; segundo, classificar a mídia social Instagram no modelo honeycomb; e, finalmente, busca analisar a literatura das mídias sociais relacionadas ao consumo. Uma pesquisa on-line foi realizada com 206 usuários, que informaram sobre seus hábitos de uso do Instagram. Os dados coletados foram submetidos a testes estatísticos por meio da técnica de modelagem de equações estruturais, no intuito de avaliar a relação existente entre as variáveis “curtir”, “comentar” e “comprar”. Além disso, foi feita análise de mediação, visando compreender a relação da variável “comentar” como mediadora das variáveis “curtir” e “comprar”. Por meio do estudo, concluiu-se que elas podem ser consideradas indicadores de desempenho no Instagram relacionados à venda de produtos e serviços. DOI: 10.5020/2318-0722.2016.v22n1p130

Document Type Journal article
Language Portuguese
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