Document details

In addition to the academic results

Author(s): Palmeirão, Cristina ; Oliveira, António ; Lopes, Alcídio Sérgio

Date: 2012

Origin: Revista Portuguesa de Investigação Educacional


Description

The educational success of any student in any school is part in a continuum process of monitoring and structuring regulated with the learnings decided in programs of current educational policy. A logic that requires an interactive adjusted practice, pedagogically meaningful and a school culture that is dialectic and committed. The idea is to involve each and every one and so improve the educational project that supports the mission of each school. Learning requires effort and is a craft to better understand, especially when it is through it that the person is able to build their freedom and autonomy. The dynamics and the development processes of the group that project TEIP practice, aims to provide the exercise of differentiated teaching practices and a culture of responsibility and commitment consistent with the ways of action that is expected to be better articulated with the ideals of a true school for all and thus generate unique opportunities of educational success.

O sucesso educativo de qualquer aluno, de qualquer escola, inscreve-se num processo contínuo de monitorização e de estruturação regulada com as aprendizagens decididas nos programas da atual política educativa. Uma lógica que exige uma prática interativa ajustada, pedagogicamente significativa e uma cultura escolar dialética e comprometida. A ideia é implicar todos e cada um e assim melhorar o projeto educativo que sustenta a missão de cada escola. Aprender requer esforço e é um ofício a melhor perceber, mais ainda quando é por via dele que a pessoa se torna capaz de construir a sua liberdade e autonomia. A dinâmica e os processos de desenvolvimento do agrupamento que o projeto TEIP pratica visam facultar o exercício de práticas de ensino diferenciadas e uma cultura de responsabilidade e de compromisso harmónicas com os modos de agir que se desejam articular melhor com os ideais de uma verdadeira escola para todos e, assim, gerar oportunidades ímpares de sucesso educativo.

Document Type Journal article
Language Portuguese
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Related documents