Document details

Access and knowledge of nursing undergraduates on computational resources.

Author(s): Lopes Severo, Carolina ; Petersen Cogo, Ana Luísa

Date: 2008

Origin: Oasisbr

Subject(s): Educação em enfermagem; Tecnologia educacional; Conhecimentos em informática.


Description

The objective of the present study was to characterize the knowledge and use of computational resources by nursing undergraduates of a public university. A quantitative study was conducted with 123 nursing students (45 in the 1st term of the course, 35 in the 5th term, and 43 in the 9th term). Data were processed using the software package Statistical Package for the Social Sciences (SPSS®), and Pearson’s chi-square test was applied with a significance level of p £ 0,05. Results showed that students considered that their knowledge on information technology informatics was basic and intermediary, that it was acquired mostly by self-teaching, and that it had not significantly improved during the course

El objetivo de este estudio fue caracterizar el conocimiento y la utilización de recursos computacionales por parte de académicos de Enfermería de una universidad pública. La investigación, de carácter cuantitativo, se constituyó de 123 académicos de Enfermería (45 de la primera etapa de la carrera, 35 de la quinta etapa y 43 de la novena etapa). Los datos han sido procesados en el software software Statistical Package for the Social Sciences (SPSS®), y se aplicó la prueba de significancia del quicuadrado de Pearson, con nivel de significancia de p £ 0,05. Los académicos consideran básico o intermedio su conocimiento de informática, adquirido predominantemente por auto-aprendizaje, no ocurriendo elevación significativa de ese conocimiento a lo largo de la carrera

Este estudo objetiva caracterizar o conhecimento e a utilização de recursos computacionais por parte de acadêmicos de enfermagem de uma universidade pública. A investigação, de caráter quantitativo, foi constituída por 123 acadêmicos de enfermagem (45 da 1ª etapa do curso, 35 da 5ª etapa e 43 da 9ª etapa). Os dados foram processados no software software Statistical Package for the Social Sciences (SPSS®) e aplicado o teste de significância de qui-quadrado de Pearson com nível de significância em p £ 0,05. Os acadêmicos consideraram básico e intermediário o nível de seu conhecimento de informática, adquirido predominantemente auto-aprendizagem, não ocorrendo elevação significativa deste conhecimento ao longo do curso.

Document Type Journal article
Language Portuguese
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