Detalhes do Documento

Proposição de uma sequência didática baseada no pensamento computacional para idosos

Autor(es): Oliveira Jr., Emerson ; Bertolli, Luisa de ; Marchi, Ana Carolina de ; Pasqualotti, Adriano ; Gil, Henrique

Data: 2023

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10400.11/8762

Origem: Repositório Científico do Instituto Politécnico de Castelo Branco

Assunto(s): Older adult; Computacional thinking; Scratch; Cognition; Socialization; Pessoas idosas; Pensamento computacional; Cognição; Socialização


Descrição

This article proposes a didactic sequence based on the assumptions of computational thinking for older adults. The method used involved defining, applying, and evaluating a didactic sequencestructured in ten experiences. The development of experiences occurred once a week, lasting 90 minutes, for seven months. The didactic sequence was elaborated with several activities that were carried out through the block programming language Scratch. The main result points out that it is possible to use computational thinking in pedagogical activities for older adultsresulting in cognitive gains and greater socialization.

Tipo de Documento Objeto de conferência
Idioma Português
Contribuidor(es) Repositório Científico do Instituto Politécnico de Castelo Branco
Licença CC
facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
mendeley logo

Documentos Relacionados

Não existem documentos relacionados.