Author(s): Cabrita, Isabel ; Ventura, Alexandre ; Marques, Margarida M. ; Carlos, Vânia
Date: 2023
Origin: Indagatio Didactica
Author(s): Cabrita, Isabel ; Ventura, Alexandre ; Marques, Margarida M. ; Carlos, Vânia
Date: 2023
Origin: Indagatio Didactica
The current issue of the journal Indagatio Didactica comprises 13 articles, distributed by the respective sections of the journal: Supervision in Education, one article; Policies and Evaluation in Education, two articles; (Digital) Technologies in Education, two articles and Curriculum Development and Didactics, eight articles. These articles refer to studies developed in Portugal (six), Brazil (six) and Mozambique (one) and are essentially related to the scientific areas of Languages (four); Mathematics (three); Natural Sciences (two). The remaining four are cross-curricular in nature. In terms of level of education, the spectrum ranges from primary education (or equivalent), to secondary education (or equivalent) and higher education - technical courses, initial teacher training or postgraduate programmes. There are still studies on practising teachers.
O presente número da Revista Indagatio Didactica é composto por 13 artigos, assim distribuídos pelas respetivas secções da revista: Supervisão em Educação, um artigo; Políticas e Avaliação em Educação, dois artigos; Tecnologias (Digitais) em Educação, dois artigos e Desenvolvimento Curricular e Didática, oito artigos. Estes artigos reportam-se a estudos desenvolvidos em Portugal (seis), no Brasil (seis) e em Moçambique (um) e, essencialmente, relacionados com as áreas científicas de Línguas (quatro); Matemática (três); Ciências Naturais (dois). Os restantes quatro são de cariz transversal. Em termos de nível de ensino, o espetro varia do ensino básico (ou equivalente), ao ensino secundário (ou equivalente) e ao ensino superior - cursos técnicos, de formação inicial de professores ou pós-graduações. Ainda há estudos sobre professores em exercício profissional.